#Managing Myself: KILL ME! BURPEES

I can tell you I envy them sincerely. I mean the first 20 is fun but afterwards…?! Pray to survive :) However if you want to get the best results in the least time you must give burpees a chance. Invented 1939 by physiologist Royal H. Burpee, were used as a fitness test for men enlisting in the military during the 1940s.

Jak ja ‘nie znoszę’ ćwiczenia padnij-postań. Pierwsze 20 jeszcze jeszcze można zakwalifikować do kategori ‘da się wyrobić’ ale kolejne…?! A jednak, jeżeli chcesz osiagnać najlepsze rezultaty w jak najkrótszym czasie musisz koniecznie spróbowac ‘padnij-powstań”. Ćwiczenie to zostalo odkryte w 1939 przez fizjologa Royal H. Burpee i było wykorzystywane między innymi do testów sprawności podczas rekrutacji armi w latach 40-tych.

Here’s few interesting points about burpees:

  • Try to see how long it will take you to perform 41 burpees. If you can squeeze them in 1 min you are in perfect shape!
  • It workouts your entire body,  legs, arms, chest, back, abs, and glutes…that is all you need, right?
  • Burpees are free of charge :) You can do them anywhere and anytime!
  • It is a great strength trainer because you are pushing and lifting your own weight, and building serious muscle.
  • It is also a cardio-respiratory workout. 40 burpees a day will keep the doctor away :)
  • The burpee burns 50% more fat than conventional strength training. In other words, you can work out half the time and burn just as much fat.
  • Like majority of exercise, burpees give your metabolism a boost. I suggest to replace your morning coffee with 40 burpees.

Oto kilka ciekawych informacji:

  • Zobacz ile zajmie Ci wykonanie 41 powtórzeń ‘padnij-powstań’, jeżeli zmiesciłeś sie w minucie – jesteś w super formie.
  • Podczas wykonywania tego ćwiczenie angażowane są mięśnie całego ciała: nóg, ramion, klatki piersiowej, pleców i pośladków – wszytsko w jednym :)
  • Nie wymagają żadnego sprzętu, można wieć ćwiczyc gdziekolwiek i kiedykolwiek – ahhh wymówki zniknęły ;)
  • Jest to świetna forma treningu wzmacniającego, Twoj własny ciężar ciała stanowi obciążenie za pomocą którego zbudujesz/wzmocnisz mięśnie.
  • ‘Padnij – powstań’ jest też idealnym treningiem cardio – 40ści ‘padnij-powstań’ i możesz zapomnieć o problemach sercowych mięśnia sercowego.
  • Ćwiczenie to spali 50% wiecej tłuszczu w porównaniu do zwykłego treningu wzmacniającego, czyli w dwa razy krótszym czasie spalisz tyle samo tłuszczu.
  • Podobnie jak inne formy aktywności fizycznej, ‘panij-powstań’ przyspiesza metabolizm. Proponuję Ci zamienić poranna kawę na 40 burpees.

Burpees

(source)

Personally, I love burpees in the morning (indeed, it is a love-hate relationship)! Having said that, I always struggle with getting up 1 hours earlier to fit an hour workout before I leave for work. Moreover none of the exercise  I practiced seemed to fit my lifestyle. Now, warm up & 40 burpees is what sets me for the day not to mentioned the positive side-effects: less coffee and more endorphins.

Tak naprawdę to uwielbiam ‘padnij-powstań’ za ich efektywność! Odkąd pamiętam nigdy nie miałam na tyle motywacji, żeby wstać godzine wcześniej i zaliczyć poranny terning. A to dlatego, że nie znalazlam treningu ktory wpasowal by sie idealnie w moj rozklad dnia – do czasu jak spróbowałam ‘padnij-powstań’. Teraz rozpoczynam dzien mala rozgrzewka i 40 razy padnij-powstań’. Pozytywne skutki uboczne: mniej kawy w ciągu dnia i więcej endorfin. 

And here is my personal best (PB) for 50 burpees:

A oto moj najlepszy czas w ktorym wykonalam 50 padnij-postań.

  

What is yours personal best? 

A jaki jest Twoj najlepszy czas?


Advertisements

Leave a reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s